Усмивката на жената зад щандаТенденцията малките магазини да фалират притиснати от големите хипермаркети се засилва. Клиентите откриват плюсовете на големите търговски вериги, но класическите бакалии все още крият своите предимства. Може ли усмивката на жената зад щанда да промени ситуацията?

Един от успешните начини да се задържат клиентите в кварталния магазин е личното отношение към пазаруващите, смята изпълнителният директор на Асоциация “Активни потребители” Богомил Николов. В същото време собствениците на този тип малки магазинчета трудно успяват да се задържат „на вълната”. Каква е съдбата на кварталния магазин и ще се запази ли той сред „големите риби” в сектора?

Всеки от нас има квартален магазин близо до мястото, където живее. Често се е случвало да пазаруваме набързо в магазинчето в съседния блок. Малките бакалии „отсреща“ трудно се справят под натиска на големите хипермаркети.

Анкета на Дарик показа различни отговори на въпроса продължаваме ли да купуваме от кварталните магазинчета или вече се преориентираме към големите вериги? За едни големият хипермаркет крие своите предимства с разнообразнието на стоките, които предлага. Други пък са на мнение, че удобството на кварталния магазин е в близостта му до вкъщи.

Все още клиенти за малките магазинчета има

Все още клиенти за малките магазинчета има, но след кризата и всеки следващ отворен голям хипермаркет надеждата малките бакалиики зад ъгъла да оцелеят намалява значително. Мариана, която работи от четири години в класическия квартален магазин, е на мнение, че този тип търговски обекти са нужни.

„Работя в такъв магазин и много на зле вървим. Големите хипермаркети искат да ни задушат. Би трябвало, според мен, да останат тези малки магазини, защото те са близо до хората. Ето, станеш, на две пресечки ти е магазинът, спешно ти трябва нещо – отиваш и си купуваш. Те са си просто една необходимост”, смята Мариана.

Малките магазинчета, въпреки че за някои са необходимост, бавно, но сигурно вървят към своя край, коментира изпълнителният директор на асоциация “Активни потребители“ Богомил Николов.

Хората все по-често предпочитат големите хипермаркети

„Има тенденция на все по-често предпочитане на големите хипермаркети, защото те предлагат по-ниски цени. От друга страна обаче, кварталното магазинче има своето предимство, защото е близо. Не смея да кажа, че класическото им предимство – милото отношение, е приложимо в България. Това обаче си е плюс на малкия магазин, в който човекът е по-добре обгрижван.”, смята Николов.

И като теглим чертата следва основният въпрос: имат ли бъдеще малките магазини и какви хватки трябва да приложат, за да оцелеят?

„Аз силно се надявам да имат бъдеще малките магазини, защото няма нищо по-хубаво от разнообразието за потребителя. Всяка крайност не е добра, не мисля, че ако в един момент имаме само огромни супермаркети, това ще бъде добре за клиентите. Много е важно тези малки магазини да засилят своите предимства – удобството на близкото разстояние, доброто отношение, а защо не и да предлагат повече биологични продукти. Просто трябва да знаят, че голямото им предимство е доброто отношение и личният контакт с клиента. Една добра дума, една усмивка винаги прави впечатление на всеки човек и оставя добро усещане от посещение в магазина”, съветва Богомил Николов.

Въпреки това милата усмивка не пълни касата, а това е основното в условията на всяка пазарна икономика.

darikfinance.bg

Коментирай
Вашите данни:
Коментари:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img]   
:D:):(:0:shock::confused:8):lol::x:P:oops::cry:
:evil::twisted::roll::wink::!::?::idea::arrow:
Сигурност:
Моля въведете анти-спам кода, който виждате на картинката.

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."